Ételek cimkéi

alma (4) apró (1) bab (1) barack (1) bejgli (1) brokkoli (1) burgonya (17) citrom (6) cukor (2) cseresznye (1) csiga (1) csirke (2) csirkehús (3) csokoládé (6) csokoládé kinder (1) daganat (1) darálthús (4) derelye (1) desszert (1) diabetikus (1) diétás (1) dió (11) dísz (1) ecet (1) édesség (34) egészség (1) előétel (1) fagylalt (2) fahéj (2) fánk (2) felfújt (1) felvágott (1) fokhagyma (1) fortélyok (1) főétel (26) főzelék (4) főzés (1) füge (1) galamb (1) galuska (2) gesztenye (1) gomba (2) gombóc (7) gríz (1) gulyás (1) gyógyítás (1) gyömölcs (1) hal (1) hamburger zsömle (2) Házi praktikák ötletek (2) hús (7) húsgombóc (1) húsvét (4) joghurt (1) juhtúró (3) kakaó (4) kalóriaszegény (1) kapor (2) káposzta (3) karalábé (1) karamell (1) karfiol (2) kecske (2) kecskepörkölt (1) kecskesajt (1) kefir (1) keksz (3) keltészta (1) kelttészta (18) kenyér (5) kenyérrevalók (2) kifli (2) kókusz (5) kolbász (3) kombucha (1) Konyhai praktikák ötletek (2) kovászos (1) köret (7) köröm (1) Köszönet nyílvánítás (1) krém (2) krémek (1) krémes (1) krémleves (1) lángos (7) lekvár (10) lekváros (1) lencse (1) leves (22) levesbetét (5) liba (1) linzer (1) lúgosító ételek (1) magok (1) máj (2) májas (1) majonéz (4) mák (6) makaróni (1) mandula (1) marhahús (7) mártás (6) mazsola (1) meggy (8) méz (1) muffin (1) narancs (2) omlós (1) öntet (1) pacal (1) padlizsán (1) palacsinta (4) paprika (3) paradicsom (7) péksütemény (1) pizza (2) pogácsa (4) pörkölt (5) puding (3) pulykahús (2) püré (2) rácsos pite (1) ragu (1) rák (1) rakott palacsinta (1) réteslap (1) ribizli (2) rizs (2) rum (2) sajt (17) saláta (5) sárgabarack (1) sárgarépa (2) savanyúság (1) savbázis egyensúly (1) sertés (8) sodó (1) sonka (2) spenót (1) sütemény (47) süteménydíszítő ötletek (1) szalonna (2) szezámmag (2) szilva (2) szósz (4) tarhonya (1) tárkony (2) tartár (2) tea (1) tej (5) tejföl (11) tejpor (1) tejszín (4) tepertő (1) tészta (21) tibeti kefir gomba (1) tojás (2) torta (1) tök (2) töltött (1) töpörtyű (1) túró (4) tyúk (2) uborka (1) újév (1) ünnep (2) vaj (1) vaníliakrém (4) videó (1) virsli (1) vöröshagyma (1) zöldbab (3) zöldség (3) zőldség (2) zsír (1) zsömle (2)

2010. március 1., hétfő

Csokikrémmel tőltött fahéjas rumos golyók

Mielőtt bárki hozzáfogna ehhez a süteményhez feltétlen olyan sütőtálat válasszon amiben kelés után sem borulnak ki a golyók. Sajnos az enyémekből lepotyogott 1-2 darab.
Ezt a finomságot Jade konyhájában találtam aminek nem tudtam ellenállni. Az eredeti recept itt található


Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
1 csomag vaníliás pudingpor
10 dkg porcukor
2 egész tojás
2,5 dl tej
5 dkg puha állagú vaj
reszelt narancshéj
3 evőkanál narancs leve

Csokikrém:
5 dkg vaj
5 dkg porcukor
1 egész tojás
2 evőkanál kakaó
3 dkg liszt
2 evőkanál rumeszencia, vagy rumaroma


További hozzávalók:
10 dkg darált dió a sütőtál aljára
4 evőkanál olvasztott vaj, vagy margarin a golyók megkenéséhez
10 dkg porcukor 
1 teáskanálnyi fahéj
5 evőkanálnyi méz

Elkészítés:
Langyos cukrozott tejben felfuttatom az élesztőt, majd a tészta további alapanyagához öntöm. Ha kenyérsütőgépbe dolgozzuk ki a tésztát, a folyadékok kerüljenek elsőként a keverőedénybe.
A tésztának lágy állagúnak kell lennie. Amikor a gép teljesen kidolgozta a tésztát, hagyom letakarva megkelni körülbelül duplájára.
Közben elkészítem a hozzávalókból a csokitölteléket amelyekkel majd megtöltöm a tésztát. A csokimasszát  folpackba teszem hengerelve addig amíg a tészta kel, hogy jól formálhatóvá váljon.
A sütőtálat kikenem, de nem lisztezem, és az aljába szórom a darált diót, és a mézet összekeverem az olvasztott vajjal, vagy margarinnal és a tálban lévő dióra öntöm.
A tészta ekkora már megkelt amit egy kicsit téglalap alakúra nyújtottam és felcsíkoztam négy részre, a csíkokat pedig még 5 részre. Ezeket a kockára vágott tésztákat kézzel egy kicsit ellaposítottam annyira hogy a csoki masszát a közepébe tudjam göngyölni. A kész gombócokat olvasztott margarinnal kentem meg amit belehempergettem a fahéjas porcukorba, majd a sütőtálba helyeztem.
Hagytam őket még egy fél órát kelni és lassú tűzön körülbelül 40-45 percig sütöttem.
Ha a teteje már túl barna takarjuk le alufóliával.


Jó étvágyat!

                              Csokimassza

                          Csoki tölteléket teszek a közepébe

                      Gombócokká formálom

                              Megtöltve és gombócokká formálva

 
Margarinnal megkent gombócokat fahéjas porcukorba mártom    



7 megjegyzés:

  1. Jo ez a recept, hol talaltal ra?

    VálaszTörlés
  2. Szia Judit!

    Jade konyhájában találtam rá, és remélem nem baj hogy ezt én is elkészítettem konyhámban csak épp rumos változatban,és más névvel.Olyan jól nézett ki azon a képen hogy nem bírtam ellenállni.
    Látom New Yorkból elég sokszor jártál itt nálam.

    VálaszTörlés
  3. Szia Kelly!
    Kb 2-szer jartam itt, talan most vagyok harmadszor. Orulok, hogy tetszett a recept, viszont nem artana megjelolni a forrast, akkor is ha kedved es igenyed szerint valtoztatsz a recepten. En is megjeloltem, hogy honnan vettem... Ezt igy illik, igy szabalyszeru. Koszi!

    VálaszTörlés
  4. Igazad van, és természetesen kiteszem a forrást. Elnézésedet kérem, hogy nem tettem ki, de azt gondoltam nem szabad. Kérésedre már is teljesítem. És köszönöm neked hogy szóltál. Legközelebb ha látok kedvemre való receptet ezentúl ki fogom tenni.
    És nagyon köszönöm neked, hogy elkészíthettem ezt a finomságot:)

    VálaszTörlés
  5. Koszi, hogy megjelolted a forrast! Nem tartom az en talalmanyomnak a receptet, barcsak ilyen kreativ lennek, de sajnos nem vagyok!
    Orulok, hogy kiprobaltad, annak pedig megjobban orulok, hogy izlett is!

    VálaszTörlés
  6. Judit!

    Nem az jelenti a kreatívságot, hogy nem a te találtad ki a recepted hanem az, hogy elkészítetted és gyönyörű lett a sütid, nem úgy mint az enyém. (cameron) már szó szerint le gagyizta, de az íze nekem is nagyon finom lett. Az enyém külalakja nem olyan mint a tied, de csak azért mert későn jöttem rá hogy az alja lesz a teteje, vagyis nem borítottam ki, és már késő este kezdtem hozzá na meg fáradt is voltam. Ne csüggedj, mert nagyon jók a receptjeid amit a te oldaladon látok. Ügyes vagy és szorgalmas hogy nem csak elkészíted, hanem még fel is rakod ami szintén elég sok időt vesz el az ember idejéből.
    Üdvözlettel, kkelly

    VálaszTörlés
  7. Gratulálok, nagyon guszta, a fitymálókkal ne is törődj, jó az oldalad:):D

    VálaszTörlés

Tedd közzé te is véleményedet!